Lubiąż Zamek Cystersów

Wczoraj wybrałam się z przyjaciółmi i moim Jarkiem(tak mogę już powiedzieć że kogoś mam:) ) do Lubiąża na Zamek Cystersów. Wiem miałam się oszczędzać ale ileż można:)Pomyślałam że nic mi się nie stanie jak trochę się wyrwę.Myśleliśmy co by tu w okolicy pozwiedzać i padło na zamek w Lubiążu ponieważ ja nie mogę daleko jeździć a tu akurat mieliśmy niecałą godz.drogi. Pozwiedzaliśmy na spokojnie a potem pojechaliśmy coś zjeść i tak minęła nam niedziela.

Klasztor Cystersów w Lubiążu jest największym opactwem cysterskim na świecie oraz drugim pod względem wielkości kompleksem sakralnym. Obecnie trwają prace i nie wiele jest sal udostępnionych do odwiedzenia ale i tak robi wrażenie. Zobaczcie sami:)



                             
                                                                                           






Tak więc przyznam że jest to miejsce godne polecenia i warto je zwiedzić. Zapewne jak je odrestaurują to będzie jeszcze piękniej bo teraz jest mało sal udostępnionych przez to że trwają prace renowacyjne. Przewodnik super opowiadał całą historię aż chciało się słuchać. 
Był może ktoś z was na tym zamku?

Tak na zakończenie powiem wam że w następnym poście pokaże wam moją metamorfozę jak z blondu przeszłam na brąz:))

11 komentarzy:

  1. chciałabym tam w końcu pojechać, na zdjęciach zamek wygląda fenomenalnie ;)

    pinsibe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nie byłam, ale bardzo lubię zwiedzać takie miejsca z historią:)muszę sobie to miejsce zapisać na mojej liście podróży;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam na tym zamku, ale pewnie kiedyś będę :)
    A więc czekam :)
    Zapraszam: pieknekosmetyki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie tam ! Aż ma się ochotę wyjść z domu i pojechać w tamto miejsce ! :)
    Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię zwiedzać zamki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny zamek :-) Z blondu na brąz ? Jestem ciekawa efektu ale znając zachcianki kobiet to pewnie niedługo wrócisz do blondu ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam tam kiedys z rodzicami:) jest przepieknie! Ps.Duuuuuzo szczescia:* bardzo sie ciesze,ze znow Ci sie uklada:)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny jest ten zamek :) byłam kiedyś tam za dziecka z rodzicami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. no no, ja czekam na metamorfoze:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne miejsce. Te wszystkie dekoracje, kunszt ich wykonania, no cudo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna , Blogger