Anrzejkowe wróżby

Wielkimi krokami zbliżają się andrzejki i ja już ich wyczekuję:) Jak każdy z was wie andrzejki wypadają w wigilię świętego Andrzeja czyli w nocy z 29 na 30 listopada. Niektórzy obchodzą je bawiąc się w klubie przy dobrej muzyce a inni spędzają je w domu w gronie znajomych wróżąc sobie tak jak to było kiedyś. Kiedyś do tych wróżb podchodzono bardzo poważnie,kobiety uważały że w noc świętego Andrzeja poznają imię swojego przyszłego męża:) Dziś podchodzimy do tego z uśmiechem i traktujemy to bardziej na wesoło jako fajną zabawę.
Ja w tym roku miałam iść na większą imprezę taneczną ale moje zdrowie mi na to nie pozwala i stwierdziliśmy że z przyjaciółmi zostaniemy w domu i zorganizujemy sobie andrzejki z wróżbami:) Myślę że będzie to świetna zabawa,rozstawimy świece udekorujemy mieszkanie,ugotujemy coś dobrego i myślę że równie dobrze będziemy się przy tym bawić. Teraz siedzę i rozmyślam jakie wróżby andrzejkowe można wymyślić. Jest tego sporo i chciałabym się z wami podzielić tymi pomysłami bo być może i ktoś z was w podobny sposób będzie spędzał andrzejki.

Lanie wosku- rozgrzany wosk lejemy przez dziurkę od klucza nad wodą a następnie czekamy aż wystygnie. Delikatnie żeby nie uszkodzić wyciągamy wosk i unosimy pomiędzy źródłem światła może to być lampa a ścianą tak aby uzyskać cień i przyglądamy się jemu. Próbujemy skojarzyć co przedstawia cień i co czeka nas w przyszłości. Również możemy dokładnie obejrzeć sam wosk i z niego też wyczytać.
 Kubki przyszłości- potrzebujemy cztery identyczne kubeczki. Pod trzeba kubkami kładziemy: obrączkę, krzyżyk i monetą a czwarty zostawiamy pusty. Mieszamy kubki i odkrywamy jeden z nich.
Znaczenie przedmiotów: obrączka- ślub,  krzyżyk- zakonnica bądź ksiądz, moneta- bogactwo a pusty kubek oznacza że zostaniesz stara panną bądź kawalerem.


Buty- ustawiamy buty z lewej nogi w rzędzie i kierując do progu drzwi przestawiamy jeden po drugim zaczynają od ostatniego. Właściciel lub właścicielka buta który jako pierwszy wyjdzie za próg najszybciej weźmie ślub.


Kram z marzeniami- na stole układamy kartki wycięte na wzór gwiazdek z przypisanymi każdej z nich marzeniami. Każdy uczestnik losuje jedną z nich i odczytuje marzenie. Może to być np.awans w pracy czy wygrana w toto lotka:)


Skórka z jabłka- obieramy cieniutko całe jabłko tak by uzyskać jak najdłuższą obierkę a następnie rzucamy nią przez lewę ramię za siebie. Następnie przyglądamy się w jaką literę się ułożyła i to będzie oznaczać pierwszą literę imienia przyszłego partnera bądź partnerki.


Włos- bierzemy swój jeden włos i następnie odmierzając go palcami wymawiamy litery alfabetu.Litera jaka wypadnie na końcu włosa jest pierwszą literą przyszłego partnera lub partnerki.


Łupiny orzecha- kobieta i mężczyzna układają na wodzie łupiny orzecha.Kiedy te łupiny do siebie dopłyną oznacza to że ich właściciele wezmą ze sobą ślub a jeśli zatoną to trzeba będzie poczekać do przyszłego roku.








9 komentarzy:

  1. O większości z tych wróżb nie słyszałam ;)
    Ja jeszcze nie wiem jak spędzę Andrzejki, na pewno z mężem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam nadzieję,ze mi te wszystkie zabawy wyjdą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znałąm tylko kilka, ale resztę napewno z chęcią wykorzystam na klasowych andrzejkach :D

    Obserwuję ;3
    niksza.blogspot.com <-------- nowa notka ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość wróżb znam :) Jak byłam młodsza to uwielbiam spotykać się na Andrzejki z koleżankami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. och, przypomniały mi się czasy, jak chodziłam do szkoły i każda z nas czekała na wróżbę odnośnie tego, która z nas wyjdzie pierwsza za mąż :P

    OdpowiedzUsuń
  6. kiedyś miałam czas na takie zabawy, teraz niestety jest go zbyt mało :( ale zawsze lubiłam przelewać wosk

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedyś przelewałam wosk, ale w tym roku już mi sie nie chce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. jaaa co roku przelewam wosk i co raz to ciekawsze rzeczy mi wychodzą ;o

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja to juz lepiej sobie nie bede wrozyc :D... bo az strach co wywroze:P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna , Blogger