Pierniczki z ziemniakami

Pół niedzieli spędziłam dzisiaj na robieniu pierniczków:) No samo zrobienie ich to był pikuś ale ozdabianie pochłonęło mnie całkowicie. Ostatnio przeglądając internet w poszukaniu przepisu na pierniczki natknęłam się na pierniczki z ziemniakami. Można je robić przed samymi świętami ponieważ one nie twardnieją. Długo nie czekając postanowiłam że zrobię i nie żałuję bo wyszły pyszne a do tego są mięciutkie.Naprawdę polecam je wykonać. Na zdjęciach u innych były one takie puszyste a u mnie wyszły takie zwykłe ech no ale są pyszne:)

Składniki jakie potrzebujemy to :
- 250 g.ugotowanych ziemniaków
- 250 g. miodu
- 150 g. cukru
- 125 g. masła
- 450 g. mąki
- 1 łyżka przyprawy do piernika
- 1,5 łyżki kakao
- 1 łyżeczka sody
- 1 jajko

Lukier:
- 1 białko
- 1,5 szklanki cukru pudru

Ugotowane gorące ziemniaki zmiksować mikserem lub blenderem na gładką masę i odstawić do ostygnięcia. Do garna wlać miód podgrzać lekko i następnie dodać cukier .Cały czas podgrzewając mieszać i uważać aby się nie skarmelizowało. Gdy cukier się rozpuści dodać masło i nadal mieszać aż do połączenia się składników.
Przestudzoną masę z miodu,cukru i masła przelać do miski dodać mąkę,przyprawę do piernika, kakao, sodę i jajko Wszystko razem wyrobić na jednolite ciasto.
Kiedy ciasto się klei wystarczy oprószyć dłonie mąką i odrywać kawałki ciasta.Podsypać stolnice delikatnie mąką i wałkować.
Ja zrobiłam chude pierniczki ale przyznam że te co wyszły mi nieco grubiej smakują lepiej więc polecam robić grubsze.
To by było na tyle,na koniec pozostaje je ozdobić ja do tego użyłam lukru,posypki oraz koralików spożywczych.
Jeśli chodzi o bałwanki które zrobiłam to użyłam pianek jojo,lukru białego i brązowego i do nosa czerwonego. Do renifera zaś użyłam lukru brązowego i białego oraz cukierków M&M's.









26 komentarzy:

  1. jejuśku jakie piękne są! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają rewelacyjnie ! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają pysznie !
    mons-monss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierniczki własnej roboty, to jest to! Twoje wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bałwanki mega, bardzo oryginalny pomysł na ozdobienie pierników ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm wyglądają przepysznie *.*
    Wesołych Świąt :3

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. No ja nie wiem , nie przekonują mnie one , wyglądają przepięknie , ale te ziemniaki ... nie nie ;D Zostanę przy tradycyjnych ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe nie czuć tych ziemniaków:) Każdy lubi co innego więc nie namawiam ale polecam :P

      Usuń
  8. bardzo sympatyczny przepis :D
    a skąd brałaś zdobienia? :D bo ten motyw bałwanków kojarzy mi się z mojewypieki.pl :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak też tam są ale również można te bałwanki znaleźć na kotletowa.pl. I te głowy renifera też gdzieś widziałam tylko nie pamiętam gdzie i teraz nie mogę znaleźć ech...ale jak wpiszesz w google zdobienia pierniczków itp to znajdziesz dużo pomysłów. Resztę już sama z głowy zdobiłam:)

      Usuń
  9. Chyba kochana podam Ci mój adres, żebyś podesłała mi kilka takich piękności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią ale obawiam się że w drodze by się rozpadły :D

      Usuń
    2. No pewnie niestety tak :(
      PS. Zamierzam skusić się na ten bez drobinek :) Obserwuje :)

      Usuń
  10. mm, nigdy nie robilam piernikow :-) ale te wygladaja cudnie,

    OdpowiedzUsuń
  11. ale cudaki :D pierniczków pełno na blogach, ale tak ozdobionych jeszcze nie widziałam! :-)
    Te bałwanki i reniferki mnie rozczulają totalnie :p

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie je ozdobiłaś! Moje są ozdobione mniej starannie, może za rok się przyłożę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Łooooł kochana Ty to jednak masz talencik w tych rączkach :P! Boskie sa! WESOŁYCH !!!:*

    OdpowiedzUsuń
  14. nie przepadam za lukrem, ale są przepiękne!:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ojeeej jakie te bałwany mają fajne głowyy! hihihi :D
    Masz rękę do takiego ozdabiania! ;))
    Wesołych Świąt Kochana! ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Omom wyglądają tak prześlicznie i przepysznie, z chęcią je zrobie, bo się przybieram właśnie do przygotowania :)

    Obserwuję!
    hurt-others.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie wyglądają :)

    obserwujemy :3?
    http://niesymetrycznieo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna , Blogger