Kuleczki otrębowe

No i wczoraj poległam, zjadłam jednego z tych pączków no nie mogłam odpuścić:P Ja jednak mam słabą silną wolę i szybko się pokuszam o takie rarytasy:) Ale ostatnio znalazłam fajną alternatywą dla słodyczy dla tych są na diecie a są to otrębowe kuleczki. Przepis jak zwykle znaleziony w internecie i już zapisałam go sobie w moim przepiśniku. Jako że już je zrobiłam i sprawdziłam i żyję po nich to mogę podzielić się z wami przepisem:)

Potrzebujemy :
30 g otrąb owsianych
40 g otrąb pszennych
200 ml. mleka
łyżecza kakao
łyżeczka cukru (ja dałam brązowego)
łyżeczka przyprawy do piernika
Dodatki: płatki migdałów lub orzechy 

Do miski wsyp otręby owsiane jak i pszenne oraz łyżeczkę przyprawę do piernika.
W garnuszku zagrzej mleko i do gorącego dodaj kakao oraz cukier. Kiedy mleko powoli zacznie się gotować wsyp z miski wszystkie składniki suche i dokładnie wymieszaj. Po około 1 minucie wyłącz i odstaw do ostygnięcia. Gdy już masa wystygnie formuj kuleczki i obtocz je w orzechach bądź rozbitych migdałach.
Ja robiłam je z myślą że poczęstuję koleżankę a ona ma uczulenie na migdały i orzechy więc niektóre obtoczyłam w sezamie. Oczywiście jak też dałam inne proporcje składników ponieważ chciałam zrobić więcej. No i co jeszcze zmieniałam to ja do masy pod koniec gotowania dałam żurawinę. Możecie przerabiać to jak tylko sobie chcecie i dodawać to co lubicie:)
Przyznam że wyszły bardzo dobre i pewnie jeszcze nie raz je zrobię :) Ja sobie je zajadałam popijając kawę zbożową bo niestety zwykłej nie mogę :)




30 komentarzy:

  1. Mmm! :) chętnie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. ojummi! wykorzystam niedługo przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie wyglądają < 3 Na pewno skorzystam ! :D
    Poklikasz w banery ? http://re-belious.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pysznie wyglądają !! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypomniałaś mi o nich :) Już kiedyś gdzieś widziałam przepis, ale z czasem wyleciało mi z głowy. Może tym razem się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powtórzę się - wyglądają pysznie!! Dziękuje za przepis :) Na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Daj znać jak zrobisz czy smakowały :)

      Usuń
  7. Wygląda cudownie pewnie jeszcze lepiej smakuje :) p.s. Piękny blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak są bardzo dobre:)
      Bardzo mi miło że Cię podoba:)

      Usuń
  8. Uwielbiam przepisy na słodkości z otrębów, przepis zapisuję do wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny przepis, taki bardzo przyjemny ;) jestem ciekawa smaku :D
    moze kiedyś zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają przepysznie :)


    Bardzo mi się tutaj podoba :) i zapraszam do siebie.... co powiesz na wspólną obserwację?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli Ci się u mnie podoba to zachęcam:)

      Usuń
  11. Wyglądają mega apetycznie, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wyglądają smakowicie, a Twój blog jest doskonały. Zostaję tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wyglądają mega pysznie <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny przepis, na pewno go wypróbuje!

    www.ohhmatty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. przepysznie wyglądają! jutro idę do kuchni i je robię:D a tymczasem dodaję do obserwowanych!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny blog bardzo mi się podoba :)

    co powiesz na wspólną obserwację ?

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. dawno tu nie bylam, super nowosci :) zapraszam do wspolnej obserwacji!

    OdpowiedzUsuń
  19. No nieee, i jak tu się odchudzać! :) Dla tych smakołyków poświęcę się jeszcze raz. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne Ci tu kuleczki wyszły. Wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna , Blogger