Legnica - opuszczony szpital :)

Lubicie mroczne miejsca? Ja uwielbiam takie klimaty i kiedy tylko dowiedziałam się że w Legnicy jest opuszczony poradziecki szpital to od razu namówiłam znajomych i pojechaliśmy go zobaczyć. Mieliśmy kawałek do pokonania bo 60km ale warto było:)

Szpital ten znajduje się w środku lasu i jest otoczony murem za którym również jest basen z sauną, prosektorium, sala kinowa, kaplica, sale ćwiczeń, sklepy oraz przyszpitalna apteka.
Został on wybudowany przez Niemców w 1929 r. Jest ogromny i mógł pomieścić aż 650 pacjentów lecz nie wykorzystywano nawet połowy łóżek. Znajdowało się tu kilka oddziałów takich jak chirurgia, psychiatria, ortopedia i oddział zakaźny.
Teraz pokaże wam trochę zdjęć i opiszę,mam nadzieję że nie zanudzę :P

Tutaj szpital z zewnątrz no w sumie to jego część :)

Przechodząc dalej w poszukiwaniu wejścia do niego mijamy kaplice szpitalną
Na tym podeście wystawiano ciała przed pogrzebem. A w głębi niej znajduje się chłodnia w której naprawdę odczuwa się lekki chłód i dziwnie się tam czuliśmy.

Obok chłodni jest prosektorium w którym robiono sekcję zwłok.

Po drodze jeszcze natknęliśmy się na bufet i inne budynki:)



Zwiedzanie szpitala zaczęliśmy od basenu.

Potem udaliśmy na górę oraz przeszliśmy korytarzami po salach.

Natknęliśmy się na gazety z 1980 roku

W tej szafce zapewne znajdowały się leki.

 Idąc po innych salach trafialiśmy na różne pozostawione rzeczy takie jak wanna, nosze, czy też skrzynie

Potem zeszliśmy na dół do piwnic ale tam to dopiero mieliśmy ciarki. Było ciemno a korytarze ciągnęły się wzdłuż i po bokach były również przeróżne sale gdzie ciągle natykaliśmy się na coś począwszy od starych leków po maszyny do badań oraz przeróżnych dokumentów czy odzieży .
 Bez latarki ani rusz :)


Mam nadzieję że nie zanudziłam was ale wam choć kawałek tego miejsca pokazać:) Jeśli podobają wam się takie miejsca to polecam tam zajrzeć. Ja zwiedzając ten szpital miałam niezłe ciarki. Obiecałam sobie że jeszcze tam wrócę i obejrzę ten szpital dokładniej bo tak naprawdę to szybko go oblecieliśmy bo było trochę do zwiedzenia i nie wiedzieliśmy już w która stronę iść:) Śmiałam się że jeszcze nigdy w życiu tak szybko zdjęć na manualu nie robiłam :)

Znacie podobne opuszczone miejsca które warto zwiedzić?
A może też byliście w tym szpitalu to opowiedzcie jakie wrażenia i czy też czuliście lekki strach:)

25 komentarzy:

  1. uwielbiam takie klimaty,musze powiedziec mojemu kumplowi znajac jego poleci tam z aparatem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się! :D w Gdańsku jest też opuszczony psychiatryk, w którym zabijali się żołnierze chorzy psychicznie po wojnach... jest strasznie w środku, jeszcze do niedawna chyba ktoś urzędował i widziałam gdzieniegdzie krew, nawet nie chce wiedzieć co tam się działo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow no to miejsce musi być niesamowite:) Szkoda że mam tak daleko bo bym chętnie pojechała:)

      Usuń
  3. o ile pamiętam to filmik o tym szpitalu zrobili bodajze AdBuster na yt:D:D:D jak to ogladalam to miałam mega ciarki..:P Boję się takich miejsc! Mam wrazenie że zaraz coś wyskoczy zza rogu i zrobi mi krzywdę:/ :P hehehe:D
    kochana ja też czasem tracę cierpliwość jak im nic nie wyostrza ale to raczej za sprawą tego że zapominam wyłączyć wcześniejsze ustawienia:P A jak ustawiam punkt ostrości, odległość i inne takie w pokoju to biorę do ręki np lampę z Ikei (XD) i ją wyostrzam w aparacie a jak już ustawię to puszczam i włączam ostrzenie manualne w obiektywie i z tej odleglości pozuję i jest wszystko dobrze;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam ich filmiku o tym szpitalu ale poszukam:) Jejku ja ciągle miałam ciarki jak tam szłam ale lubię od czasu do czasu nutkę adrenaliny :)
      Jutro poćwiczę z tym statywem może coś mi się uda :)

      Usuń
  4. AAA uwielbiam takie miejsca :DD Jaram sie!

    OdpowiedzUsuń
  5. gdy byłam młodsza odwiedzałam każde bunkry każde opuszczone domu w okolice teraz? teraz wzbudza to we mnie bardzo dużo skrajnych emocji i ... wolę obejrzeć to na zdjęciach - a te wywałały u mnie gęsią skórkę !

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wszystko opisałaś i zobrazowałaś. Ciary przechodzą ;) udało Ci sie utworzyć klimat niczym w horrorze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Justys a tam mozna wejsc normalnie czy ktos tego pilnuje tego ,bo sie wybieramy porobic fotki ;P?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam raczej nie można wchodzić bo dookoła jest mur z drutami a w bramie pilnuje ochroniarz. Trzeba z nim dobrze zagadać i dać mu ,,przepustkę" Z tego co mówił jest na zmianę z innym a ten co bym gdy my byliśmy to chce na flaszkę i wpuszcza:)

      Usuń
  8. Tak wlasnie myslalam ,ze pewnie ktos pilnuje cóż ryzyk fizyk wezmiemy "przepustke" i sprobujemy :D...

    OdpowiedzUsuń
  9. dzieki kochana za wyczerpujaca odpowiedz ;* byc moze wybierzemy sie w ten weekend zalezy od tego czy nasz kumpel fotograf bedzie mial czas :P. W kazdym badz razie wybierzemy sie napewno,bo uwielbiam takie klimaty i jestem bardzo ciekawa wrazenia na zywo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne miejsce, czułam się jak na wycieczce :D Ale, ale, szpital poniemiecki, a tymczasem napisy po rosyjsku, najbardziej mnie rozbawiły napisy na tym sklepiku :D
    Trochę daleko ode mnie, ale zdjęcia klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam. Zdjęcia fantastyczne. Swego czasu miałam fazę na przeglądanie zdjęć właśnie z takich miejsc.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rety, żywa historia, niesamowite! Trzeba mieć talent, żeby takiemu miejscu zrobić takie ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To my was wtedy oprowadzaliśmy po ciemnych piwnicach, bo nie mieliście latarek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę :) Ale ten świat mały że natrafiłeś na mój blog :) Kurcze jeszcze raz wieelkie dzięki bo gdyby nie wy to byśmy do piwnic nie weszli a tam było niesamowicie :)

      Usuń
    2. Hehe nie ma za co :)
      I super fotki.

      Usuń
  14. Niesamowite miejsce, robi wrażenie. Legnicę mam w planach kiedyś zwiedzić, może się wybiorę?
    A jeśli interesują Cie takie klimaty, to polecam bloga http://penetratorscavengerteam.blogspot.com/
    Chłopaki penetrują wszelkie opuszczone miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki budynek a tak się marnuje....... :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna , Blogger