Brownie czyli ciasto które jest zakalcem

Jeśli chodzi o pieczenie ciast to specjalistką nie jestem i najczęściej gdy chcę zrobić już jakieś lepsze ciasto to kończy się zakalcem:P
Brownie to ciasto którego raczej nie da się zepsuć :) Mówi się że amerykanka Mildred "Brownie" Schrump zapomniała dodać proszku do pieczenia i wyszedł jej zakalec lecz pokroiła go i podała gościom którzy byli zachwyceni i tak powstało brownie. Ciasto robi się bardzo szybko i naprawdę nie wymaga żadnego talentu kucharskiego :)
Jest to ciasto bardzo mocno czekoladowe i ma konsystencje gliniastą. W smaku jest przepyszne więc musicie je zrobić:)

Czego potrzebujemy:
 - 2 tabliczki (200 g) czekolady ja daję jedną mleczną a jedną gorzką
 - 1 kostka (200 g) masła
 - 100 g mąki
 - 300 g cukru
 - 6 jaj

Czekoladę kruszymy i rozpuszczamy razem z masłem w kąpieli wodnej. Jajka ubić mikserem dodając stopniowo cukier i mąkę. Do masy jajecznej dodać ostudzoną  rozpuszczoną czekoladę i razem wymieszać. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i wylać masę. Wstawić do rozgrzanego piekarnika w 200 st. na jakieś 18-20 min.
Najlepiej smakuje popijając mlekiem :)


Można też dodać to niego orzechy bądź jakieś inne dodatki jak kto woli. Są też przepisy na brownie dietetyczne i na pewno je kiedyś wypróbuje.
Jak na razie to jest jedno z moich ulubionych ciast :)

16 komentarzy:

  1. uwielbiam brownie <3 skorzystam z twojego przepisu :) ale bardzo dużo jaj idzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda dużo jajek ale za to jest pyszne:)

      Usuń
  2. Nigdy nie jadlam, a wygląda pysznie! Uroczy kubeczek :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam spróbować:)
      Kubek jest z Biedronki:)

      Usuń
  3. Raz zrobiłam, ale nie podpasowało mi i rodzince. Wolę murzynka, mam jeden sprawdzony przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi smakuje i to bardzo :)
      Poproszę przepis na murzynka to wypróbuję :)

      Usuń
  4. Mam podobnie jak Ty, dlatego bardzo rzadko kiedy robię jakieś ciasto. Mój Facet robi ich więcej ode mnie, aż dziwne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to masz z nim dobrze:)
      To może spróbuj te brownie, na pewno Ci wyjdzie:)

      Usuń
  5. ja tam takie lubie :)

    ____________________
    minimalism style
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  6. A chyba i ja któregoś dnia zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie :) Daj potem znać czy Ci smakuje :)

      Usuń
  7. Jadłam raz u znajomych to ciasto, ale to niekoniecznie mój smak :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też je uwielbiam:) Kiedyś spróbowałam u koleżanki i wzięłam od niej przepis i ja daje gorzkie czekolady i jest pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę koniecznie wypróbować! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam wczoraj:) Pyszne! Powiedz mi tylko, jakie wymiary ma blacha, w której piekłaś brownie (wydaje mi się, że moje wyszło niższe) może miałam większą blachę :)

    Pozdrawiam!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna | blog urodowy , Blogger