Dziadkowie

Jutro jest dzień babci a pojutrze dziadka.Spędzicie z nimi te dni?

Ja wybieram się jutro do dziadków. Mam jeszcze tą radość że mam obie babcie i jednego dziadka. Do drugiego koniecznie pojadę zapalić znicz i pomodlę się za niego.
Dziadkowie są dla mnie bardzo ważni, staram się poświęcać im czas i okazywać to jak są ważni. Zawsze wiedzą że mogą na mnie liczyć a szczególnie babcia która będzie miałam teraz 90 lat. Potrzebuje dużo uwagi, od kiedy odszedł dziadek a było to kilka dobrych lat temu czuje się samotna pomimo że ma wiele bliskich osób przy sobie i zawsze ktoś z nią jest. Wiadomo że w tym wieku człowiekowi nie jest łatwo. Siedzi i rozmyśla jakie to miała trudne dzieciństwo i co przeszła. Zawsze też wspomina dziadka i uroni kilka łez ale my po to jesteśmy żeby mogła się wygadać i wyżalić a wiem że to dobrze jej potem zrobi.
Obiecuje sobie że jak tylko do niej przyjadę to zabiorę ją do dziadka na cmentarz a potem wypijemy w domu dobrą kawkę z cykorią jaką to ona pija i poproszę ją o wyciągnięcie zdjęć. Ona uwielbia jak z nią oglądam zdjęcia i jak może się wygadać o tym co przeszła a wiem że potrzebuje tego.
Potem pojadę do drugiej babci i dziadka. Są troszkę młodsi bo babcia ma 75 lat a dziadek 77 i czują się dobrze:) Z nimi też wypiję kawkę i zjemy dobre ciacho które kupię i poplotkujemy.

Jest to jeden dzień w roku (no w sumie dwa dni pod rząd)więc nie zapominajmy o nich.
zdjęcie z int.

13 komentarzy:

  1. To bardzo miłe :) Też lubiłam odwiedzać swoich dziadków i babcię, która była sama, bo dziadek zginął w czasie 2 wojny światowej. Dziadka pamiętam tylko ze zdjęć, dobrze, że zachowały się papierowe. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi przykro:( Ale to fakt że te papierowe zdjęcia są do dzisiaj i można sobie wspominać :)

      Usuń
  2. Mało kto dzisiaj pamięta o swoich dziadkach. Piękne jest to co piszesz. Z moimi dziadkami mam kontakt na bieżąco bo po ślubie zamieszkałam z nimi w jednym domu. Od mieszkania dziadków dzielą mnie tylko schody, a oni są w takim wieku, że potrzebują pomocy w wielu sprawach, więc jestem u nich częstym gościem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to fajnie że mają was przy sobie :)

      Usuń
  3. Ja zawsze pamiętam o dniu babci i dziadka :) co prawda dziadka mam tylko jednego, a drugi pochowany na drugim końcu Polski, ale zawsze o nich pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę, że masz taką możliwość :) Z mojej strony jedna rada - dopóki babcia opowiada Ci o dawnych czasach spróbuj to nagrać. Później odtworzenie tych historii z pamięci nie będzie już takie łatwe, a taka pamiątka jest naprawdę wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również odwiedzilam babcie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiałam słuchać opowieści mojej babci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda,ze dziadkowie czesto tak szybko odchodza ... teraz jeszcze chetniej porozmawialabym z nimi o zyciu...

    OdpowiedzUsuń
  8. To zdjęcie przypomina mi mojego dziadka,który stracił obie nogi a od roku już go nie ma z nami.Brakuje mi spędzonego czasu z nim:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi przykro :( Mój dziadek nie żyję już jakoś ponad 8 lat i ostatnie swoich kilka lat już tylko leżał w łóżku. To takie przykre że nie mogliśmy im pomóc ale starałam się do niego jak najczęściej przychodzić i rozmawiać z nim żeby jakoś umilać mu czas :)

      Usuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna , Blogger