Beza Pavlova



Beza kojarzy mi się z dzieciństwem kiedy rodzice kupowali mi te małe słodkie bezy i mówili żebym tylko za dużo ich nie jadła :) Były mega słodkie więc nawet nie potrafiłam ich dużo zjeść.

Beza Pavlovej to nic innego jak słodka beza z kremem z mascarpone które uwielbiam i z owocami.
Długo zabierałam się za jej zrobienie ale uważałam że i tak mi nie wyjdzie bo ja do takich tortów to mam dwie lewe ręce i że nie ryzykuję. Aż w końcu koleżanka tak zachwalała że jadła i jest mega pyszna to postanowiłam spróbować i o dziwo wyszła :)

Podam wam przepis według którego ja robiłam swoją bezę i która może nieskromnie powiem ale wyszła przepysznie :) No i co ważne to wyszła P

Składniki :
* 8 białek
* 2 i 1/3 szkl. cukru
* łyżka octu winnego lub soku z cytryny
* łyżka mąki ziemniaczanej

Białka ubij w naczyniu. Kiedy zacznie się pienić dodaj stopniowo cukier.. Potem kiedy piana stanie się sztywniejsza ale nadal jest miękka dodaj łyżkę octu winnego(ja dałam soku z cytryny)i łyżkę mąki ziemniaczanej i dalej ubijaj aż piana stanie się gęsta.
Pianę wyłóż na blach, można zrobić jedną wielką bezę albo jak ja zrobiłam dwie duże. Polecam też boki nieco ,,podnieść" wtedy lekko pójdzie w górę i będzie wyższa a do tego ładniej wygląda po upieczeniu. Wstaw do piekarnika na 160st. i piecz przez 10min a po tym czasie zmniejsz na 130st. i piecz 1h i 20min.
Odstaw do całkowitego ostygnięcia. A w między czasie zrób masę :)

Jeśli chodzi o masę to ja ubiłam śmietanę 30% i dodałam mascarpone. No i do tego posypałam owoce takie jak borówki, maliny i kiwi. Super też smakuje oblane syropem lekko kwaskowym, ja akurat nie miałam :)

Beza Pavlova przepis



beza pavlova



 Robiliście już bezę ?
Jak nie to koniecznie spróbujcie bo jest naprawdę prosta i pyszna :)



                                      Zapraszam was na mój -
                                                                                          
                                                instagram    
                                                 facebook
 

13 komentarzy:

  1. Ja nie robiłam nigdy bezy, ale za to uwielbiam ją jeść :)
    Pyszności !

    Na Twoją nie umiem się napatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bardzo mi miło :)
      Musisz koniecznie sama zrobić bo naprawdę nie jest to trudne ale potem jaka satysfakcja :)

      Usuń
  2. Uwielbiam. Kocham nad życie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ajć, co mnie podkusiło tu wchodzić o tej porze :D Uwielbiam takie torty! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie :) Chociaż ja to bym ją zrobiła dla moich dwóch smakoszy, bo ja generalnie nie jestem słodyczowa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! Jakbym nie była na diecie to już bym robiła! Ogólnie to masz śliczne mieszkanie! Uwielbim biel!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam za silną wolę :)
      Co do mieszkania to dziękuję :* Tez uwielbiam biel i jeszcze musze panele zmienić na jasne bo te gryzą mnie w oczy :)

      Usuń
  6. Dla mnie bezy są zbyt słodkie :P, ale prezentuje się ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bo są słodkie ale na kawałek zawsze się warto skusić :)

      Usuń
  7. Awww *-* Amazing and lovely photos*
    Great blog! I'm following you! Follow back? <3
    Kisses
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio w Masterchef robili beze Pavlova ; ) ja nie przepadam za taką ilością słodkiego ; p

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli smakuje tak jak wygląda to niebo w gębie <3

    www.ladyagat.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Będąc mała uwielbiałam bezy. Teraz tez lubię ale tylko od czasu do czasu. Kiedyś nawet robiłam ale przyznam, że nigdy mi nie wyszła taka piękna jak Tobie :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna | blog urodowy , Blogger