Projekt 365 Tookapic

tookapic projekt365

 Tookapic czyli jedno zdjęcie dziennie, codziennie.

Wiele z was ma jakieś noworoczne postanowienia a czy nie dołożyć by do nich Projekt 365?
Tookapic jest to serwis w którym tworzysz swoją wirtualną galerię. Codziennie dodajesz jedno zdjęcie i nie ma możliwości więcej ponieważ nie chodzi tu o stworzenie galerii zdjęć jak w np. instagramie do którego oczywiście nic nie mam a nawet go uwielbiam lecz o stworzenie albumu z całego naszego roku. Miło na pewno jest potem usiąść, przeglądnąć zdjęcia i powspominać jaki był każdy dzień minionego roku.
 Twórcą serwisu jest Pan Paweł Kadysz. Na pomysł wpadł gdy zaczynał nowy rozdział w swoim życiu. Nie będę się o tym rozpisywać, sam super opowiada to w filmiku.


Projekt 365 jest dla wszystkich a szczególnie dla osób które pasjonują się fotografią. Jak mówi Pan Paweł jest dla amatorów którzy po czasie będą lepiej już znać zasady fotografii.
Kiedy dodajemy zdjęcia na jakiekolwiek media społecznościowe czy to Facebook czy Instagram itp to chcemy aby były ładne, aby miały dobre światło, kontrast itd. Na Tookapic dodajemy jedno dziennie ale za to musimy pilnować aby było to przez 365 dni i nie możemy ani jednego dnia opuścić bo to już będzie koniec. Wymaga to już fotografowania dzień w dzień. Dzięki temu uczymy się fotografii, doboru światła, odpowiedniej przesłony i wielu innych funkcji aparatu. Ale oczywiście możemy dodać zdjęcia zbyt ciemne czy zbyt jasne a nawet rozmazane to już do was zależy.
Wybieramy jedno zdjęcie z dnia które może przedstawiać co tylko sobie chcemy. Może to być np. ważny moment który chcemy aby został w naszej pamięci czy to koncert na jakim byliśmy, czy spotkanie z kimś bliskim czy nawet nasz kot :)
Tak jak pisałam wyżej ważne jest aby nie opuścić ani jednego dnia bo to już nie będzie Projekt 365. Również nie ma sensu dodawania zdjęć na zapas, do przodu bo to jest oszukiwanie samego siebie a nie o to nam chodzi.

Tookapic polega tylko na Projekcie 365 a więc społeczność na tym serwisie się jednoczy. Toczą się rozmowy, porady czy nawet wzajemne wspieranie bo jest to ważne aby się nie poddać gdy motywacja spada i nie stracić chociaż jednego dnia.

Ważne jest w życiu stawianie sobie celów. Dążenie do ich realizacji i potem ta osobista satysfakcja że cel został osiągnięty.

Nie wiecie jak zacząć? Koniecznie to obejrzyjcie i już wszystko będziecie wiedzieć :)


Ja dopiero zaczęłam i mam nadzieję że dotrwam do końca bo traktuję to jako taki pamiętnik. Chcę potem na koniec usiąść i sobie powspominać a kto wie może i zamówić z tych zdjęć fotoksiążke bo to też można :)
Od września trafiła na App Store aplikacja iOS

Mega się nakręciłam na ten projekt i jako że miewam najczęściej słomiany zapał to mam nadzieję że tym razem się uda. Musi się udać :)
Jak macie ochotę to zapraszam na mój Projekt 
projekt 365 tookapic


Czy ktoś z was jest chętny rozpocząć taki Projekt 365 ?
A może już go realizujecie? Jak tak to podajcie swoje nicki, na pewno zajrzę.

34 komentarze:

  1. Bardzo fajny projekt. 😀 Bardzo w stylu instagrama, którego uwielbiam, ale nie mam motywacji żeby dodawać więcej zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak tyle że tutaj dajesz tylko jedno zdjęcie dziennie :)
      Ja to traktuje bardziej jako taki pamiętnik.
      Jak nabierzesz motywacji to zacznij a być może Cię to wciągnie :)

      Usuń
  2. ja jak usłyszałam o tym projekcie to od razu pomyślałam "MUSZĘ TO ZROBIĆ!", właśnie dzięki takiemu codziennemu wstawianiu zdjęć nie dość, że uczymy się systematyczności (z którą mam mały problem) to jeszcze zachowamy nasze wspomnienia na dłużej i dzięki temu jesteśmy w stanie zobaczyć te dobre rzeczy, które nam się przydarzyły, bo zazwyczaj jeden błąd czy jakiś problem przysłania nam masę pozytywów :) ja założyłam do tego specjalnie drugie konto na insta @oczami_moimi, wpadaj jeśli masz ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie byłam i widziałam :) W takim razie trzymam kciuki abyś nie straciła motywacji :)

      Usuń
  3. ciekawy pomysł z tym projektem ale niestety nie mogłabym do niego dołączyć bo nie byłabym w stanie dodawać dziennie jednego zdjęcia ; ) ale za ciebie trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresował mnie ten projekt. Obawiam się jednak, że nie udałoby mi się go dokończyć :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale zawsze warto spróbować, a może akurat dotrwasz :)

      Usuń
    2. Niestety marne szanse. Planuje takie małe wycieczki w tym roku i wiem, że czasami mogę nie mieć dostępu do internetu :)

      Usuń
    3. No chyba że tak :(

      Usuń
  5. Świetna sprawa, może też dołączę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tym, ale ciekawie brzmi. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, nie słyszałam jeszcze o nim . Niestety ja dość rzadko robię zdjęcia, więc to chyba nie dla mnie :)

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł ;) Bardzo ciekawy projekt ;) I ja mam nadzieję, że uda Ci się takie wyzwanie wypełnić ;) Czasami nawet i ze słomianym zapałem (wiem z doświadczenia :D) można dobrnąć do końca ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny projekt. Bardzo mi się spodobała jego idea więc muszę jak najszybciej przemyśleć cała sprawę. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda to zacnie całkiem:D aż sobie to obczaję :) ale nei wiem czy sama bym w tym wytrwała znając mnie i mój wieczny brak czasu.... obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem czy mi się uda i nawet wczoraj chwilę przed północą przypomniało mi się że nie dałam zdjęcia ale zmieściłam się w czasie :)
      Bardzo mi miło :*

      Usuń
  11. Pomysł super, ale znając siebie to na pewno zapomniałabym aby dodać zdjęcie :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj tak miała i kilka minut przed północą sobie przypomniałam :)

      Usuń
  12. nie słyszałam o tym projekcie , ale jest bardzo fajny ;)
    śliczne zdjecia <3
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny projekt, nigdy wcześniej o nim nie słyszałam. :)

    xxveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. nie słysząłam o tym projekcie. Ale pomysł świetny!
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna sprawa :D Mam nadzieję, że Ci się uda bo jeśli mówić o mnie - miałam wziąć udział w świątecznym challenge na insta, i o tym zapomniałam :D Także :D!

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł :) Piękne zdjęcia, bardzo klimatycznie i domowo :3

    podkowaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Szkoda, że nie słyszałam o tym wcześniej i z chęcią z Nowym Rokiem bym zaczęła :) Choć nic straconego, może zacznę z kolejnym miesiącem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że nic straconego :) Ja też nie zaczęłam dokładnie pierwszego stycznie :) Dołączyć można zawsze :)

      Usuń
  18. Całkiem ciekawy ten projekt :) pierwszy raz o nim słyszę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna , Blogger