Kolorowe jeziorka

Weekend majowy już za nami a ja dzisiaj pomyślałam że pokaże wam kilka zdjęć z naszego wypadu.
Pogoda przed majówką nie dopisywała więc z mężem myśleliśmy że spędzimy te dni w domu ale na szczęście pojawiło się słońce:)
Długo nie myśleliśmy i każdy dzień jakoś sobie zorganizowaliśmy. Jednego dnia byliśmy na Kolorowych Jeziorkach które znajdują się w Rudawskim Parku Krajobrazowym. Powstały one w miejscu starych niemieckich kopalni łupków pirytonośnych poprzez które właśnie nabierają takiego zabarwienia.

Najładniejsze było jeziorko błękitne zwane również lazurowym którego odcień zawdzięczamy związkom miedzi. Woda jest krystalicznie czysta a długość wynosi 150m. Nawet nie wiedziałam że jest tam aż tak głęboko bo ponad 20 metrów głębokości.
Jeziorko purpurowe również zapiera dech w piersiach. Powstało po zalaniu wyrobiska ,,Nadzieja" a kolor zawdzięcza związkom siarki. Widok jest mega, dookoła znajdują się skarpy i wszędzie widać drzewa.
Jeziorko żółte to najmłodsze jeziorko powstałe pośród pokopalnianych hałd.
Nie szliśmy już na jeziorko zielone ponieważ ludzie stamtąd wracający mówili że nie warto iść bo jest tylko mało bajorko. Niestety ciężko zobaczyć jego urok ponieważ było wyschnięte. Rzadko można go podziwiać jedynie tylko po intensywnych opadach deszczów.

Ludzi było multum ale to nas nie zdziwiło. I tak było przyjemnie. Można się tam poczuć jak w bajce. akurat jak dotarliśmy to wyszło piękne słonce które dodawało urokowi temu miejscu.

kolorowe jeziorka majówka



kolorowe jeziorka


kolorowe jeziorka
Dodaj napis







 My mieliśmy tam jakieś 140 km do pokonania ale było warto i jestem pewna że jeszcze kiedyś tam wrócę :)Kolorowe jeziorka są piękne !

Był ktoś z was tam?
A może się wybieracie?



8 komentarzy:

  1. Zjawiskowe widoki!♥ Napewno się wybiorę!
    Pozdrawiam i obserwuję :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tam pojechać bo miejsce jest naprawdę urokliwe :)
      Bardzo mi miło i dziękuję :*

      Usuń
  2. chciałbym zobaczyć :) bo wyglądają super

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bajecznie. Zdjęcia jak z katalogu turystycznego. Aż się rozmarzylam o nurkowaniu w takich wizurkach - odpuscilabym tylko zielone jeziorko, skoro mówisz ze jest mętne;) poprawiam, Olga

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne miejsce!Mam nadzieję,że kiedyś i mi uda się tam wybrać.Z ogromną przyjemnością zostaję na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie tam :) Nie miałam nigdy okazji odwiedzić tego miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam o tym miejscu dopóki nie trafiłam na Twojego bloga i tak mi się spodobało, że postanowiłam je odwiedzić 2 tygodnie temu:D Świetne miejsce na spacer:D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna | blog urodowy , Blogger