Chcesz rozpocząć przygodę z fotografią?

Chcesz rozpocząć przygodę z fotografią ale nie wiesz od czego zacząć?
Podam Ci kilka rad od Siebie według tego jak to ja zaczęłam i czego warto unikać a na co kłaść większy nacisk.

Nie masz dobrego aparatu?
To nic, rób zdjęcia tym co masz. Jeśli masz zwykły kompakt to też dobrze. Kto wie czy to nie jest chwilowa fascynacja która pryśnie za chwilę ;) Tak naprawdę jeśli dostaniesz do ręki od razu profesjonalny sprzęt to nie będziesz potrafić wykorzystać wszystkich jego parametrów a jeszcze może się tak stać że przez to się do niego zrazisz. Nie musisz od razu inwestować w pełną klatkę i wydawać tysiące na samo body i do tego jasne szkło. Na początek wyjdź z tym co masz i testuj. Pamiętaj że dobry fotograf zrobi dobre ujęcie prawie każdym aparatem.  Jeśli już poczujesz że jest Ci mało, że chcesz w to iść to śmiało zainwestuj w coś lepszego.
Mnie do fotografii ciągnęło już od podstawówki. Robiłam zdjęcia jakimiś starymi kompaktami Nikona a potem przerabiałam je zmieniając kontrast i światło i tyle  :) A jaka z tego była radość hehe
Potem już po latach postanowiłam zakupić Nikona D3100 i kiedy wzięłam go do ręki to była dla mnie magia. Ale na nim nauczyłam się już ogarniać wszystkie parametry i szło mi coraz lepiej. Z czasem zainwestowałam w lepszy sprzęt.

Nie wiesz gdzie szukać wiedzy ?
W tych czasach jest tego masa. Wystarczy wejść w you tube i tam jest wszystko. Są również blogi z których tak wiele się można dowiedzieć. Polecam Natalię z Jest rudo Poznałam ją osobiście i jest mega przemiłą osobą.Na jej blogu znajdziecie chyba odpowiedź na wszystko co chcecie wiedzieć o fotografii.
Są też świetne i warte uwagi artykuły na Fotoblogia.
Można kupić książki z których również dowiecie się wszystkiego i ja np. na początku zakupiłam trzy części ,,Sekretów mistrza fotografii cyfrowej" Scotta Kelby. Kupiłam kiedy nie rozumiałam parametrów w aparacie. Nie wiedziałam co to ISO, przysłona baa nawet co to matryca :P Czytając te książki myślałam że nigdy tego nie pojmę. Ale pod koniec wpisu powiem Ci kiedy to wszystko zrozumiałam ;)
Są też szkolenia i ogrom warsztatów. Jeśli chcesz to szybciej pojąć to polecam się zapisać ale wiedz że samemu też jesteś w stanie się tego nauczyć aczkolwiek może zająć Ci to trochę więcej czasu.

Ja też jestem zdania że warto pytać mądrzejszych od Siebie w tej kategorii. Jeśli się kimś inspirujesz, widzisz że ktoś robi coś w taki sposób jak Ty chcesz np. chcesz uzyskać dany efekt a inna osoba to potrafi to pisz śmiało. Pytaj a nic nie tracisz, ba nawet możesz zyskać. Do mnie wiele osób pisze z pytaniami i zawsze każdemu odpowiem bo wiem jak to jest ważne i lubię pomagać i dzielić się wiedzą. Sama wiele pytań wysyłałam i nawet teraz to robię. I powiem Wam że to mega pomaga i pozwala zdobyć wiedzę.

Chcesz robić komuś zdjęcia ale nie masz jeszcze odwagi albo nie wiesz czy brać za to pieniądze? 
Ja uważam że na początku najlepiej robić zdjęcia po znajomych czy rodzinie. Jeśli coś Ci nie wyjdzie oni Cię zrozumieją. Jak już nabędziesz wprawy to się rozkręcisz i śmiało możesz na tym zarabiać. Ale na początku daj sobie czas i dużo ćwicz i ćwicz. Pamiętaj że to praktyka jest najważniejsza. Czytając książki nie nauczyć się robić dobrych zdjęć jeśli nie bedziesz siedzieć ze sprzętem w ręku i nie będziesz testować. Masz jakąś uroczystość rodzinną to bierz aparat w torbę i działaj.
Masz chwilę to dzwoń do znajomej czy nie wyskoczy z Tobą na zdjęcia. Zaoferuj jej kilka ujęć w zamian za to. Na pewno będą chętni :) A jak masz swoje dziecko to już w ogóle mega go wykorzystać i zabrać w plener a nawet w domu robić zdjęcia reportażowe podczas zwykłej zabawy.

Czy pomyślałaś/eś aby zajrzeć do instrukcji obsługi aparatu? 
Tam jest wszystko na temat Twojego sprzętu. Masz tam odpowiedź na każdy jeden przycisk z czym go się je, kiedy i jak użyć. Wiesz że ja te wszystkie parametry i ich działanie zrozumiała właśnie dzięki instrukcji obsługi? To był mój przełom.
Wcześniej brałam książki, szłam pod dom na koc i czytałam wtedy nie wiedząc o czym. Nic z tych książek nie mogłam pojąć a gdy wzięłam instrukcje to jak by mnie olśniło.
Wzięłam aparat do ręki i testowałam chociażby na początku na szklance czy jakimkolwiek przedmiocie jaki był pod ręką. Zmieniałam czas naświetlania, ISO, przysłonę i sprawdzałam co się zmienia.

Mam nadzieję że troszkę Wam pomogłam. Wiele z Was na na moim  Instagramie pisze z zapytaniem od czego zacząć tak więc pomyślałam że warto taki wpis stworzyć :)
Dajcie też znać w komentarzu o czym jeszcze chcecie się dowiedzieć bo ja siedzę i planuje posty do przodu i fajnie żebym jednak wiedziała czego jeszcze chcecie się nauczyć i dowiedzieć ;)

--------------------------------------------------------
Jeśli chcecie zerknąć na moje prace to zapraszam Was na moje konto na fb Justyna Butlańska Fotografia oraz na mój Instagram. 
To są takie moje dwa firmowe konta a jeszcze jak ktoś nie był to zapraszam na moje trzecie konto na Ig które jest takim ,,blogowym" kontem TUTAJ

21 komentarzy:

  1. Z chęcią zajrzę na Twoje prace. Lubię robić zdjęcia, ale z chęcią jeszcze bym się podszkoliła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też od gimunazjum interesuje się fotografią, w tamtym okresie naprawdę widziałam jak się w tym rozwijam. Zdjęcia były coraz lepsze, kupiłam lustrzankę taką z niższej półki i dalej z nią zostałam. Przestałam robić zdjęcia, cały czas siedzę w pracy a tak mi tego brakuje!! Boże!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po pracy kiedy idziesz nawet na spacer, bierz aparat :) Szkoda żeby leżał jeśli kochasz to robić ;)

      Usuń
  3. Świetny wpis. Bardzo się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja patrząc na swoje fotografie jakiś czas temu, a na te, które robię już w tym momencie widzę przepaść. Człowiek uczy się całe życie, najlpiej robić dużo zdjęć i próbować. Ja jak łapie do ręki aparat to nie ma zmiłuj, aż do wyczerpania baterii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe i bardzo dobrze :) Taak praktyka jest najważniejsza :)
      Tak trzymaj :D

      Usuń
  5. Wprawdzie fotografia nie jest dla mnie, ale porady fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę że mimo to Cię wpis zainteresował :)

      Usuń
  6. Ja nie mam ręki do zdjęć. Ale nigdy nic nie wiadomo może kiedyś fotografia stanie się moją pasją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj pewnie że nie wiadomo :) Ważne abyś znalazła jakąkolwiek pasje :)

      Usuń
  7. Niby zdjęcia potrafi zrobić każdy, ale dobre ujęcie to zupełnie co innego. Bardzo pomocny jest Twój wpis dla początkujących :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, trzeba mieć oko żeby uchwycić ten moment ;)

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy poradnik na początek. Przydatny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to bardzo się cieszę że się przydał :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :* Mam nadzieję chociaż trochę pomogłam ;)

      Usuń

Dziękuję za zostawienie komentarza:)
Na każde zadane pytanie odpowiadam pod nim:)
Nie pytaj czy obserwujemy,jeśli podoba Ci się mój blog to śmiało go obserwuj:)

Copyright © 2014 tyyna , Blogger